Blogger Widgets

Saturday 18 May 2013

Majoriti@Minoriti..

Di Universiti Malaysia sarawak a.k.a UNIMAS, banyak benda baru yang aku belajar especially how to make a short film.. Tak pernah aku mimpi ntok jadi salah sorang daripada cinemas family.. and for my first project is making a short film, "Majoriti@Minoriti".. Filem pendek ni dihasilkan melalui kelas Videografi (GKS 1033). Dalam filem pendek nie jugak aku memegang posisi penolong pengurus produksi dan seorang story boarding..

Majoriti@Minoriti mengisahkan tentenag semangat yang dimiliki oleh masyarakat bukan bumiputera yang lebih bersemangat patriotik berbanding dengan masyarakat bumiputera.


Majotiri@Minoriti dihasilkan bersempena dengan bulan kemerdekaan iaitu pada bulan OGOS 2010.. Terima kasih diucapkan kepada lecterer serta Kak Nisa yang banyak memberi ilmu baru pada aku.. tak lupa juga kepada ahli kumpulan yang lain kerana telah menjayakan projek video nie..


So, for the moral of the story, kita harus menanam sikap patriotik dalam diri jangan sampai negara kita tergadai.. Susah payah ayahanda Tunku Abdul Rahman cari jalan untuk memerdekakan Tanah Melayu..


No comments:

Post a Comment