Blogger Widgets

Tuesday 8 October 2013

tarian jari jemariku..

assalamualaikum.. salam pembuka bicara

fuhh..fuhh..tiup laju-laju sket.. dah berhabuk rupenye blog ni.. hoho.. biaselah, orang seni. bak kata kawan-kawan aku, lau tak serabai tu bukan orang seni.. (ye ke?) seni tu kan indah kata cikgu form 6 aku dulu..

aktiviti aku ari ni is menyelongkar khazanah-khazanah yang da berhabuk. hasil daripada aktiviti tu aku jumpa art work aku masa zaman kegemilangan dulu.. haha

ni hasil karya aku yang pertama. walau pon buruk tapi tu tetap seni. seni tu kan indah.. wakaka

imej: balang. ke?

imej: labu sayong. betul ke labu sayong?huhu..

rupa lukisan at the first time pegang charcoal..huhu..kata cigu zul dan cikgu azmi, practice make perfect and ni lah buktinya.hoho..bukan senang nak lukis benda alah ni tanpa pakai pemadam.haha..dah tu nak kene wat plak arah cahaya ntok nampak 3D sket..

imej: gelas. fail! 

imej: buah pear. boleh la.. kot

imej: gayung, towel muka and bekas air. boleh la..

imej: gendang dan frame canvas

imej: jag air dan botol mineral

imej: snow man. yang ni aku buat pakai plastesin dulu then baru lukis pakai charcoal.

imej: ikan kelisa. lukisan ni paling aku suka walaupon tak cantik mana..huhu

imej: bekas,bihun,botol air,gelas and balang..

kan betul kata cikgu aku, practice make perfect! walau pon tak se'perfect' mane tp sekurang-kurangnya tangan aku tak 'keras'.haha..

selain arang, dakwat pon bleh dijadikan media lukisan jugak..ni contoh die

yang ni, first try aku

yang ni, sifu punyalah..

tapi, dakwat ni pon boleh dicampur dengan media lain. tu pon kalau berani la kata cikgu.

taraa.. owesome tak..

cek yang ni plak..

fail! haha..

yang nie antara lukisan aku yang agak owesome. (ye ke...? oppsss)

media: pensel warna

media: charcoal

kata cikgu aku, langsung tak owesome. tapi takpe la cikgu.. aku bangga dapat menyiapkan lukisan tu..hahaha.. peace ;)

No comments:

Post a Comment